דף הבית סניפים ושעות פתיחה המועדון בישול מושלם דרושים ניוזלטר

XTIVTAAM

דגים - מקור תזונתי מצויין


בים של "טיב טעם" לא משעמם לעולם. האם ידעתם, שאם תחליטו לאכול יום אחד בשבוע, בכל שבוע, דג או פרי ים אחר, תוכלו להתמיד בכך כל יום במשך שנה שלמה, לפחות? מגוון פירות הים והדגים הוא עצום – וב"טיב טעם" אנחנו מקפידים על מגוון גדול מאוד של פירות ים ודגים בכל סניף ברשת. אנחנו יודעים עד כמה כדאי לשלב כמה שאפשר יותר מהם בתפריט היומי.
דגים – במיוחד דגים בעלי בשר לבן – הם מקור מצוין למינרלים שונים. כמות השומן שבהם נמוכה, במיוחד אם מכינים אותם בבישול, באידוי או בצליה מהירה בגריל. פירות ים "חוברו" בשנים האחרונות לתכולת כולסטרול גבוהה, אבל כמות השומנים הרווים שבהם נמוכה, כך שטוב לשלב מהם בתפריט הקבוע.

אומגה 3
אומגה שלוש היא חומצת שומן "טובה", שמחקרים רפואיים שונים הראו שהיא תורמת להורדת ריכוז הטריגליצרידים בדם, משפרת את מאזן הכולסטרול ובכלל תורמת לבריאות הלב, שיפור הזכרון ועוד. דגים עשירים באומגה 3 יהיו מקרל, סרדינים, סלמון, הרינגים ודגי ים שומניים אחרים. כיום מזינים גם דגי בריכות במזונות שמכילים אומגה 3. ארגון מגדלי הדגים פרסם את הטבלה הבאה:

כמות חומצת שומן מסוג אומגה 3 בדגי בריכה הניזונים ממוצרי דגי ים המכילים אומגה 3:
 

סוג דג אחוזי השומן ב-100 גרם דג רמת אומגה 3
% מכלל חומצות השומן
יחס אומגה 3 : אומגה 6
 
מוסר 2.5% 14.6%  1 : 1
פורל 9.8% 6.6631% 1 : 1.18
בס 14.4% 14% 1:1.5
לברק 10%-8% 13.5% 1:1.5


   
העמותה הישראלית לשילוב אומגה בשרשרת המזון הישראלית, רואה ברמה של כ- 8% אומגה 3 לפחות מכלל חומצות השומן, כרמה המומלצת מבחינה תזונתית.(מקור: ארגון מגדלי הדגים בישראל www.dagim.org.il)
 

כדאיות במטבח וכדאיות כלכלית
מטבע הדברים, דגים – ובמיוחד פירות ים – הם מהירי הכנה – יתרון גדול לטבח העסוק, שמחפש פתרון מהיר להכנת ארוחה טעימה ומזינה בסופו של יום עבודה ארוך.
בסניפי רשת טיב טעם תמצאו מגוון גדול במיוחד של מוצרי דגים ופירות ים – דים סאם, שיפודי שרימפ, שיפודי "דג לבן"
ועוד - מבושלים למחצה או מאודים, מחכים רק לחימום או לתוספת רוטב מעניין, להגשה. דגים זה עניין כלכלי, בחשבון המשפחתי? מאוד! בניגוד לתדמית היקרה שלהם, מחיר הדגים סביר מאוד יחסית לבשר: קחו בחשבון שמדובר בבשר שהוא"כמעט נטו": משקל העצם בדג הוא זניח, וכמות השומן או רקמת החיבור נמוכים במיוחד. אם קונים פילטים קפואים של דגים אין בהם כמובן עצמות, וכמות המים המוספת להם (על מנת לשמור על מרקם הדג הקפוא בהפשרה), קטנה מזאת שמוספת לבשר קפוא.
 

טיפ טעם: ציר דגים
אם קניתם דגים טריים ופרקתם אותם, אל תזרקו את הראש, העור ואת האדרה (שלד ועצמות הדג): תנו אותם בסיר, כסו לחלוטין בכמות מתאימה של מים רותחים,
הוסיפו פטרוזיליה, מקל או שניים סלרי, שום, בצל יבש, גזר עלי דפנה או פלפל אנגלי. בשלו כך, כשמדי פעם אתם קופים (מוציאים במסננת) את הקצף העולה מהתבשיל.
לאחר שהנפח הצטמצם בכדי שליש, סננו את הציר שנוצר, רצוי דרך בד גאזה (חיתול). השתמשו תוך יומיים (החזיקו במקרר) או חלקו למנות של כוס כל אחד, והקפיאו,
לשימוש בעתיד במרקים, בתבשילי דגים ועוד. 
 

חזרה


 

צור קשר משקיעים  |  מפת אתר

כל הזכויות שמורות לטיב טעם ©
Photography and Design by Almog
אפסייט - בניית אתרים | קידום אתרים בניית אתרים אפסייט